فضای کار اشتراکی را چگونه می‌توان تعریف کرد؟!

با توجه به گفتوگوهای انجام شده با اعضا و صاحبان فضای کار اشتراکی، به این نکته رسیده‌ایم که اصطلاح فضای کار اشتراکی(coworking) نسبتاً گیج کننده است.

در واقع، تحقیقات اخیر انجام شده توسط Ipsos و Allianz Global Assistance نشان می‌دهد که 57%  از افراد بررسی شده با اصطلاح فضای کار اشتراکی آشنا نیستند. (Statista, 2019). در Evelo Agency ما coworking ها را به عنوان یک زیرمجموعه تعریف می کنیم که زیر عنوان بزگتر به نام “کار انعطاف پذیر” قرار می گیرد.

10 نوع مختلف از مدل‌های کار انعطاف پذیر تاکنون شناسایی شده است، که 5 تای آنها مربوط به coworking ها می‌شود. تعریف ما از coworking ها به این شکل است: جامعه ای از افراد که به دنبال درجه بالاتر از کارایی و وابستگی از طریق استفاده از فضاها و امکانات انعطاف‌پذیر و مشترک هستند؛ که می‌تواند به صورت مجازی یا فیزیکی باشد.

هرچیزی که برای انتخاب فضای کار انعطاف پذیر باید بدانیم

کاملاً شخصی است! چه شما یک فضای کاری را راه‌اندازی می‌کنید و یا به دنبال یکی از آنها برای کار خود هستید، باید تا می‌توانید سوال بپرسید تا مشخص شود آیا این کار با شما هماهنگ است یا خیر؟

برای راحتر شدن این کار می‌توانید به صفحه هر کدام از این فضاهای کار مشترک رجوع کنید و امکانات و هزینه‌ها را با همدیگر مقایسه نمایید. همچنین برنامه‌هایی نیز وجود دارد که با نصب آن بر روی موبایل می‌تواند به مقایسه اینگونه فضاها بپردازید.

مزایا یا معایب فضاهای کار اشتراکی

مزایا یا معایبی بالاتر از موفقیت یا شکست شما وجود ندارد! می‌توان گفت موفق‌ترین فضاهای کار اشتراکی، آنهایی هستند که فضای کار را برای مخاطبان خاص خود به صورت ویژه‌ای تدارک دیده‌اند. زمانی که مخاصب هدف خود را به خوبی شناسایی کرده باشیم می‌توان مدل مناسبی را راه‌اندازی نمود، چرا که این محیط دقیقاً بر اساس نیاز افراد خاص آن طراحی شده است. در نتیجه اگر مخاطبان به درستی تعریف نشده باشد، فضاهای خالی ایجاد شده است که مشتری مناسب خود را جذب نمی‌کند. این مهمترین دلیل شکست یه فضای کار اشتراکی(coworking) است.

در ادامه توصیه ما به شما خواندن مقاله فضای کاراشتراکی و ۷ نکته برای راه اندازی آن می‌باشد.